אימון בארגונים – פיתוח חשיבה גלובלית  

האם גם אתם נאלצים לבחון מחדש את האופן בו אתם מגייסים מועמדים לרילוקיישן, והאם חבילות הרילוקיישן שלכם מתאימות ל"מציאות החדשה"?

בעבר הלא רחוק חבילות הרילוקיישן שהוצעו לעובדים היו קשיחות עם מעט מאד מקום למו"מ על התנאים.

כיום המשקל הגדול של דור המילניום בשוק העבודה עם הפרופיל המקצועי הייחודי, הדגש על גיוון, שוויון והכלה (DEI) כחלק מאסטרטגית משאבי אנוש, והקושי שנוצר בגיוס כוח אדם מתאים לרילוקיישן מביא את החברות להציע חבילות רילוקיישן גמישות המותאמות לצרכים הספציפיים של העובדים. לא עוד תבנית אחת שמתאימה לכולם.

אחד השינויים הבולטים ביותר נוגע לתחום הבריאות הרגשית/נפשית – כ-57% מהעובדים מעוניינים  שמקום העבודה יכסה את העלויות של תמיכה רגשית ויאפשר להם לקבל אותה בזמן העבודה (mercer 2021), וכ-60% מהחברות הבינלאומיות הביעו נכונות להוסיף הטבה זו לחבילת הרילוקיישן (Deloitte, 2021)

אין ספק שבמקרה זה רצון העובדים מתיישר עם האינטרס של הארגון לגייס כוח עבודה מקצועי לרילוקיישן, כזה שתורם לארגון ומביא אותו להישגים, שכן לכישלון של העובד ברילוקיישן יש השלכות משמעותיות על הארגון השולח כמו:  

  • הפסד כספי הנע בין 250,000 ל 330,000 דולר לשנה וכולל – כרטיסי טיסה, שכר דירה, שכר לימוד, שינוע מטען , שכר עבודה וכיוב'
  • פגיעה ביחסים של הארגון עם לקוחות ואנשי קשר בולטים שיכולים להביא לאובדן נתח שוק.
  • קושי ביחסים עם פקידי ממשלה במדינה המארחת, שעלולים לדרוש להחליף את המנהל הבינלאומי בעובד מקומי ובכך לפגוע בכל מערך הגיוס הבינלאומי של הארגון
  • פגיעה במורל ובמערכת יחסי העבודה עם הצוות המקומי בארגון. 
  • פגיעה בביטחון העצמי וביוקרה המקצועית של העובד בקרב קולגות שמביאות לירידה במוטיבציה, לפספוס הזדמנויות עסקיות, ולביצועים מקצועיים חלשים.

מה הפתרון שאנו מציעים?

בשיתוף עם חברת prosperabroadcoaching.com  אנו מציעים שירותי אימון ממוקד וייחודי לחברות השולחות עובדים לחו"ל, וגם לבני הזוג המתלווים אליהם.

שרותי אימון שישפרו את חווית העובד, יסייעו לו לעבוד באופן יעיל בסביבה רב תרבותית ובינלאומית. ובמקביל יסייעו לארגון שלכם לשמור על כישרונות מובילים בשוק תחרותי על ידי הצגת רווחתם בסדר העדיפויות שלכם. 

על איזה תחומים עובדים בתהליך האימון ברילוקיישן?

  • סיוע בהערכות לתפקיד החדש בארגון
  • איך להימנע מאי הבנות תרבותיות העלולות ליצור השלכות שליליות
  • פיתוח כישורי מנהיגות גלובלית.
  • איך למקסם את הזמן ולשמור על פרודוקטיביות בסביבה לא מוכרת
  • איך לעבוד עם צוותים בינלאומיים ומקומיים, ולפתור קונפליקטים בצורה יעילה
  • הקניית כלים שיתרמו לרווחה הרגשית והנפשית של העובד

מדובר בתהליך ממוקד מטרה ומכוון לפתרון, הנמשך מספר חודשים. תהליך שמסייע לעובד לנווט את השינוי המשמעותי בחיים, ולמקסם את התפוקה והכישורים שלו ברילוקיישן.

מי המאמנים איתם אנו עובדים?

כל המאמנים הם מאמנים מקצועיים הרשומים ב-  ICF – International Coaching Federation  אשר היו ברילוקיישן לפחות פעם אחת, מכירים מקרוב את הקשיים ויודעים לתת מענה לאתגרים הייחודיים של אוכלוסיית העובדים הבינלאומיים ומשפחותיהם. 

כמה זה עולה לארגון?

אם נתבונן על מחיר תהליך האימון כאחוז מסך עלויות הרילוקיישן הרי שמדובר בסכום קטן של 1.4% מהסכום הכולל של הוצאות הרילוקיישן (שכר והטבות, שינוע בינלאומי, טיסות, שכר לימוד לבתי ספר וכו').

הוצאה מזערית יחסית לרווחים הצפויים לעובד, למשפחתו ולארגון השולח.

איך מתנהל תהליך האימון?

בדרך כלל מדובר ב-6 מפגשים  

מפגש 1 לפני היציאה לרילוקיישן – משוחחים על ההערכות לתפקיד החדש, מציבים מטרות ובודקים מהם האתגרים הצפויים מבחינה מקצועית וגם עם המשפחה.

מפגשים 2-5 מתקיימים במהלך החודשים הראשונים ברילוקיישן – עובדים על איזון בין הקריירה וחיי המשפחה, ומפתחים ביחד אסטרטגיות, מיומנויות, התנהגויות ושיטות ניהול מתאימות שיסייעו להצלחה בתפקיד החדש ולהתמקמות במדינה.

מפגש 6 – סיכום התהליך, וגיבוש תוכנית פעולה להמשך הדרך .

יחד עם זה, חשוב להדגיש כי על מנת שתהליך האימון יהיה יעיל ויביא תוצאות חשוב להתאים חבילת האימון לצרכי החברה ולפרופיל האישי של העובד/ת.

 מעוניינים לשמוע עוד פרטים?

  1. צרו קשר דרך האתר
  2. שלחו מייל ל sharon.gilor@gmail.com
  3. התקשרו לנייד – 054-2201005