הדרכה לתקשורת בינתרבותית – יחידים/זוגות

כמו רבים גם אתם בוודאי טיילתם בעולם; חלקכם יצא לטיול הגדול אחרי הצבא, וחלקכם טס מספר פעמים בשנה לחופשה או לצרכי עבודה ועסקים. וכמי שחי במאה ה-21  אתם מן הסתם מומחים בתפעול טכנולוגיות מתקדמות המספקות לכם חוויה וירטואלית של החיים במדינות ותרבויות אחרות.

התחושה היא שהעולם קטן ואתם מכירים אותו היטב.

לפיכך, כשיוצאים לרילוקיישן או כשמתנהלים מול חברות וארגונים במדינות אחרות יש נטייה לחשוב שהכל יהיה בסדר – שאתם מבינים את התרבות של המדינה אליה אתם עוברים או עמה אתם עובדים, מקצוענים בפיתוח עסקים וצוותי עובדים, ויודעים איך מנהלים משא ומתן – כישראלים אתם בקיאים ברזי המיקוח, בעלי חשיבה יצירתית, בטוחים בעצמכם, ספונטאניים ומתקדמים תוך כדי תנועה.

ואז ברגע האמת –

אתם פשוט לא מצליחים לחדור את התרבות, לא מבינים מסרים עדינים, טועים ולא יודעים מה הסיבה, לא משיגים את התוצאות המבוקשות, וחוששים מהרגע בו תאלצו להסביר למה אתם נכשלים לבוסים ולמשרד הראשי.

או, שאתם מנסים ליצור קשרים חברתיים עם קולגות, שכנים, הורים לילדים ממוסדות החינוך של הילדים שלכם אבל זוכים לכתף קרה ומרגישים מנודים ובודדים.

אז נכון, העולם קטן, והטכנולוגיה מספקת לנו ידע רב במהירות ובקלות אך אין זה תחליף להבנה עמוקה של התרבות החדשה בה אתם חיים, של האנשים עימם אתם עובדים ומנהלים עסקים ופרויקטים, ושל הארגונים מולם ואיתם אתם עובדים

אחד התנאים החשובים ביותר להצלחה ברילוקייישןבחיי היומיום, בעבודה, ובניהול עסקים, יחסים וקשרי עבודה פרודוקטיביים עם חברות ואנשים במדינות אחרות היא פיתוח אינטליגנציה בינתרבותית והבנה יסודית של התרבות של החברה המקומית –מה מניע את חבריה, יכולת קריאה של סימנים לא מילוליים, פיתוח מודעות לסוג התקשורת ולמסר הבלתי מודע שאתם מעבירים לצד השני ושליטה על האופן בו אתם מתקשרים.

ככל שתרכשו את הידע בשלב מוקדם של הרילוקיישן, ו/או של היחסים העסקיים/מקצועיים, כך תמנעו אי-הבנות ועוגמת נפש, ותחסכו כסף וזמן יקר בהשגת היעדים שלכם.

 

כדי לענות על צורך הזה, אני מציעה הדרכה המתמקדת ברכישת מיומנויות חיוניות של תקשורת בינתרבותית

במסגרת ההדרכה נעבוד על הדברים הבאים:

  • מהי תרבות על כל רבדיה ולמה היא חשובה
  • למה הכוונה באינטיליגנציה בין תרבותית(CQ)?
  • הבנת התרבות הישראלית לעומק, ואיך היא נתפסת מבחוץ
  • בירור הייחודיות התרבותית האישית שלכם, מערכת הערכים שלכם ומה מניע אתכם
  • איך אתם נראים כלפי חוץ ואיזה מסרים בלתי מודעים אתם משדרים לצד השני?
  • סקירת התרבות והערכים של המדינה בה אתם חיים או איתה אתם מנהלים עסקים והתרבות הארגונית של הארגונים עימם יש לכם קשרי עבודה.
  • איך מגשרים על הפער, מבינים את המסרים ומונעים קונפליקטים.
  • הכרת ההבדלים בתחומים כמו – תפיסת זמן, קבלת החלטות, דרך ניהול, גיוון שוויון והכלה – (DEI)
  • הקניית כלים פרקטיים, סימולציות, תרגילים

משך ההדרכה:

2-3 מפגשים פנים אל פנים או בזום

כדי להתחיל מיד בתהליך :

  1. צרו קשר דרך האתר
  2. שלחו מייל ל sharon.gilor@gmail.com
  3. התקשרו לנייד – 054-2201005

המפגשים מתקיימים פנים אל פנים, או בזום.